Як харчуватися, щоб родина була здоровою? На це запитання можна було отримати відповідь під час «Тижня екологічного споживача-2015: Живи органічно!», що пройшов в Новій Каховці в рамках інформаційно-просвітницької кампанії Всеукраїнської екологічної громадської організації «МАМА-86» за підтримки Шведського товариства охорони природи , яка проводиться в перший тиждень жовтня одночасно в 25 країнах світу.
Цього року кампанія була сфокусована на популяризації органічного харчування та землеробства, як частини культури сталого споживання та харчування, серед сімей з дітьми та інших пріоритетних цільових груп, а також серед фермерів, що потенційно могли б перейти на безпечний для природи та здоров’я спосіб вирощування та виробництва сільськогосподарської продукції.
ВСП «Новокаховський коледж Таврійського державного агротехнологічного університету», як флагман аграрної освіти Південного регіону, в цьому році прийняв найактивнішу участь в підготовці та проведенні даного заходу в місті Нова Каховка.
Робота по підготовці до проведення Тижня екологічного споживача тривала майже місяць.
На початку вересня 2015 року студентами спеціальностей «Організація виробництва» та «Економіка підприємства» з метою виявлення інформованості населення про виробництво та споживання органічної продукції було проведено опитування серед жителів міста Нова Каховка. Опитування проводилось терміном в один тиждень, за цей час було опитано 164 респонденти, з них 84 жінки ( 51,2 %) та 80 чоловіків (48,8 %). При цьому 51% опитаних були віком до 20 років , 12% - віком від 21-35 років , 24 % - віком від 36-55 років та 13% - віком від 56 років і старші
В результаті опитування виявлено, що 57% респондентів переважно купують продукти харчування в магазинах, решта – на міському та стихійних ринках. Тільки 66 % опитаних важливо знати, хто є виробником продукції, а інші навіть не звертають на це увагу. Лише 46% опитаних вважають органічною ту продукцію, на якій є відповідне маркування, для 37% достатнім є надпис «біо», «еко», «органік», а для 13% такою продукцією є вся продукція, придбана на ринку. Разом з тим, тільки 12% опитаних цілком є впевненими, що продукція, яку вони купують є нешкідливою для їхнього здоров’я. Але населення м. Нова Каховка має бажання споживати не шкідливу продукцію, тому 137 респонденти (83 %) хотіли б постійно вживати органічну продукцію . І навіть не дивлячись на складну ситуацію в країні, та великий рівень безробіття, 65 % опитаних готові сплачувати більше за продукцію органічного походження.
Результати цієї дослідницької роботи спонукали студентів визначити, де ж в місті можна придбати органічні продукти. Обійшовши з цією метою всі торгові точки м. Нової Каховки було виявлено, що власники та продавці не розрізняють органічну продукцію від натуральної, а багато з представників взагалі не знайомі з органічною продукцією. Сертифіковану органічну продукцію з відповідним маркуванням в дуже малому асортименті можна придбати лише в двох магазинах міста – супермаркетах «Соняшник» та «Симпатик».
Висновки цього дослідження були презентовані студентами на зустрічі з кандидатами в мери міста та запрошеними експертами , яка відбулася в рамках Тижня екологічного споживача в коледжі 01 жовтня 2015 р. Надана студентами інформація викликала жваву дискусію серед учасників та запрошених гостей. Крім цього, на зустрічі були порушені інші не менш важливі питання екологічної безпеки міста.
Крім цього, студентами спеціальності «Правознавство» було досліджено законодавчу базу виробництва та сертифікації органічної продукції в Україні. За результатами дослідження 30.09.15 р. проведено інформаційну сесію на тему: «Історична довідка та законодавча база щодо розвитку органічного землеробства та харчування»
Кульмінацією тижня став День відкритих дверей з органічного харчування та органічного землеробства, якій відбувся на базі коледжу в п’ятницю 02 жовтня 2015 року.
В рамках заходу студентами були створені та презентовані:
- рекламні ролики про переваги органічного харчування,
- карта сертифікованої органічної продукції Херсонщини,
- дослідження щодо асортименту вирощуваної органічної продукції по кожному сертифікованому виробнику такої продукції на Херсонщині,
- дослідження про маркування органічних продуктів в Україні та світі,
- фотоколаж органічної продукції, вирощеної студентами та їх родинами на присадибних ділянках;
- майстер-клас по виробництву органічного майонезу;
- майстер-клас по аналізу овочів на вміст нітратів та вміст різних хімічних елементів в питній водопровідній воді;
- науково-дослідні роботи студентів по технології вирощування каліфорнійського черв’яка, технології збирання мотиля для годівлі риб цінних сортів.
Крім цього, з метою презентації органічної продукції в заході взяли участь ДП ДГ «Новокаховське», Міжрайонне товариство любителів птахівництва, ПП Ботов М.Є., Краснобородько С.Є., компанії «Oriflame», «Amway- forever».
Гостями свята стали мешканці не лише Нової Каховки, Таврійська, сіл Новокаховської міської ради, але й м. Херсона та сіл Бериславського та Чаплинського районів.
Виставку відвідали заступник міського голови Володимир Сироватка, кандидати на посаду міського голови Ігор Литвин, Олександр Довбня. Завдяки проведенню таких заходів відбувається популяризація органічного харчування серед населення міста, особливо серед молоді та школярів; активізується попит не тільки на продукцію, вирощену без застосування синтетичних добрив та пестицидів, але й на здоровий спосіб життя, відмову від шкідливих звичок, а відтак, закладається фундамент здоров’я нації.
|